Wikia

Een wereldbaas is een baas die door alle spelers in Habitica bevochten wordt in een speciale queeste tijdens een wereldevenement. Alle gebruikers worden beloond wanneer hij is verslagen, ook de spelers die op dat moment uitrusten in de herberg of tijdens de gehele queeste geen gebruik hebben gemaakt van Habitica.

Spelers doen automatisch mee aan het gevecht, zelfs als ze al meedoen aan een groepsqueeste. Spelers doen op dezelfde manier schade aan de wereldbaas als aan gewone queestebazen, namelijk door het voltooien van gewoontes, dagelijkse taken en to-do's en door het uitspreken van Uiteenspatting van Vlammen of Wrede Slag. Net zoals met gewone queestebazen zal alle schade van en aan een eindbaas worden verrekend na Cron. Spelers die uitrusten in de herberg zullen geen schade doen en spelers die niet actief waren (die geen Habitica hebben gespeeld die dag) worden niet geteld, omdat deze spelers geen Cron ervaren.

Spelers krijgen op geen enkele manier schade van de aanvallen van een wereldbaas. Echter, onvoltooide dagelijkse taken vullen de Woedebalk van de baas. Wanneer de Woedebalk helemaal vol is zal de baas een aanval op een NPC ontketenen.

Als een wereldbaas actief is laat de Herberg informatie zien over de wereldbaas met daarbij zijn Gezondheidsbalk en Woedebalk.

Wereldbazen zijn geïntroduceerd met De Donkere Draak van Dralen als onderdeel van het Zomerse Spetterevenement 2014. Burnout en de Ontladingsgeesten is de eerste geanimeerde baas.

Afbeelding Naam Gezondheid Aanval Grote Gala/Jaar
Quest bewilder
De Wees-Wilder 20.0M 800K Lente-evenement 2016
Quest burnout
Burnout en de Ontladingsgeesten 11.0M 1.0M Najaarsvolksfeest 2015
Quest stressbeast
Het Verschikkelijke Stressbeest van de Stoïkalmse Steppen 2.8M 1.4M Winter Wonderland 2015
Quest dilatory drag'on
De Donkere Draak van Dralen 5.0M 4.0M Zomerspetterevenement 2014