Wikia

VoedselVondst

Voorbeeld van vondst melding.

Voedsel voorwerpen zijn willekeurige vondsten beschikbaar vanaf niveau 3. Je kan ze ook kopen van de Markt met edelstenen en gekregen worden van het Betoverd Kabinet of als queeste beloningen. Bij het verzamelen of de aankoop ervan, kun je deze voorwerpen vinden in de Voedsel categorie van de speler's boedel of aan de zijkant van de Huisdieren pagina. Voedsel wordt gebruikt om huisdieren in rijdieren te veranderen.

Je huisdier voederen

Je kan voedsel aan een huisdier naar keuze voederen via de Huisdier tab van je boedel (directe link). Eerst klik je op het voedsel en dan op een huisdier.

HabitRPG-Pets-Growth-Bar

De voedsel balk toont de vooruitgang voor het worden van een rijdier. Hier zie je een opnieuw uitgebroedde Witte leeuw, een Schaduw leeuw die recent grootgebracht is tot rijdier en nog wat andere leeuwen, ieder met een Voedsel balk.

Onder ieder huisdier is een voedsel balk, die gevuld wordt telkens als het huisdier gevoederd wordt. Voedsel dat geliefd is bij een bepaald huisdier zal de voedsel balk sneller doen vullen (10% per voorwerp) dan anderen (4% per voorwerp). Huisdieren beginnen met 10% in hun voedsel balk wanneer ze uitkomen, dus het vraagt 9 geliefde voedselstukken om in een rijdier te veranderen. In tegenstelling daarvan, vraagt het 23 niet-geliefde voedselstukken om in een rijdier te veranderen.

Wanneer de balk 100% bereikt, wordt het huisdier een rijdier en wordt het als een geest weergegeven in de huisdier stallen en kan het niet met je avatar getoond worden tot het opnieuw uitkomt. In plaats daarvan verschijnt het op de Rijdieren pagina van je stallen in zijn nieuwe vorm en kan het bereden worden.

Feeding

Enkel huisdieren die voedsel kunnen eten worden gemarkeerd in het groen. In dit voorbeeld is de roze suikerspin geselecteerd en alle huisdieren die het kunnen eten in groen gemarkeed. Wanneer een geschikt huisdier is geselecteerd, verschijnt er een melding die vraagt of je je keuze wilt bevestigen. Huisdieren die niet gemarkeerd zijn, zijn al opgegroeid to rijdier en opnieuw uitgekomen, daarom dat ze geen voedsel balk hebben.

Een tweede huisdier van hetzelfde type uitbroeden vervangt de geest afbeelding door een volledig gekleurde versie. Je kan nu het huisdier en de rijdier versie samen met je avatar tonen.Het opnieuw uitgekomen huisdier kan niet gevoederd worden, gezien je al een rijdier van dit type hebt.

Terwijl je je huisdieren voedert, kan je browser je de optie geven omte voorkomen dat de pagina meldingen toont. Kies deze optie niet, want het zal voorkomen dat je je huisdieren kunt voederen. Als je de optie per ongeluk selecteer, herstart je browser en je kunt je huisdieren weer voederen.

Een andere (en snellere) manier om van een huisdier een rijdier te maken, is door een zadel te gebruiken, wat op de markt te koop is voor 5 edelstenen.

Prestaties en badges

Feeding Time
De volgende Prestaties of badges tellen enkel voor de Eerste generatie (Gen 1) huisdieren. Queeste huisdieren zijn niet meegerekend.

Beastmaster
Beestmeester: Verdiend voor het uitbroeden van elk soort huisdier met elk soort uitbroeddrankje.

Achievement-wolf
Rijdiermeester: Verdiend voor het grootbrengen van alle huisdieren tot rijdieren.

Achievement-triadbingo
Drie keer bingo: Gegeven aan alle spelers die alle huisdieren hebben uitgebroed, grootgebracht to rijdieren voor een tweede keer als huisdier hebben uitgebroed.

Soorten voedsel

Er zijn tien soorten voedsel die aan huisdieren gevoederd kunnen worden. Elke soort kan voor 1 edelsteen gekocht worden en voor 1 goud verkocht worden.

Vlees
Meat-0
Melk
Milk-0
Aardappel
Potato2
Aardbei
Strawberry2
Chocolade
Chocolate
Vis
Fish
Bedorven vlees
Rotten meat
Roze suikerspin
Pink candy
Blauwe suikerspin
Blue candy
Honing
Honey-0

Tijdens bepaalde speciale evenementen zijn de standaard voedselsoorten vervangen door meer feestelijke versies (zie Speciaal evenement voedsel hieronder)

Voedsel voorkeuren

Ieder huisdier dat uitkomt van een standaard drankje heeft een voorkeur voor bepaald voedsel. Wanneer je hun lievelingseten geeft, groeien huisdieren sneller op tot rijdieren dan wanneer je ze ander voedsel geeft.

Toon/Verberg een hint over voedsel voorkeuren.

Kijk goed naar de kleuren van het huisdier en het voedsel.

Toon/Verberg de voedsel voorkeuren tabel. (SPOILER WAARSCHUWING!)

De voorkeur van voedsel voor een huisdier hangt af van welk uitbroeddrankje dat gebruikt is op zijn ei.

Uitbroeddranken Voedsel voorkeur
Base hatching potion
Normale Vlees
Meat-0
White hatching potion
Witte Melk
Milk-0
Desert hatching potion
Woestijnkleurige Aardappel
Potato2
Red hatching potion
Rode

Aardbei

Strawberry2
Shade hatching potion
Shaduwachtige Chocolade
Chocolate
Skeleton hatching potion
Skeletachtige Vis
Fish
Zombie hatching potion
Zombie Bedorven vlees
Rotten meat
Cotton candy pink hatching potion
Suikerspinroze Roze suikerspin
Pink candy
Cotton candy blue hatching potion
Suikerspinblauwe Blauwe suikerspin
Blue candy
Golden hatching potion
Gouden Honing
Honey-0

Huisdieren die grootgebracht zijn met magische uitbroeddranken genieten van ieder soort voedsel.

Voedsel afbeeldingen

De voedsel afbeelding zijn geupdate op 22 februari 2014. De onderstaande tabel toont de voor en na afbeeldingen.

Toon/Verberg de voedsel geschiedenis tabel

Voedselsoort Originele afbeelding Nieuwe afbeelding
Vlees
Meat
Meat-0
Melk
Milk
Milk-0
Aardappel
Potato
Potato2
Aardbei
Strawberry
Strawberry2
Chocolade
Choco
Chocolate
Vis
Deadfish
Fish
Bedorven vlees
Rottenmeat
Rotten meat
Roze suikerspin
Pinkcottoncandy
Pink candy
Blauwe suikerspin
Bluecottoncandy
Blue candy
Honing
Honey
Honey-0

Speciaal evenement voedsel

Tijdens enkele speciale evenementen zijn normale stukken voedsel vervangen door zeldzame stukken voedsel. Deze hebben andere namen en afbeeldingen, maar worden op dezelfde manier verdient en gebruikt als de normale stukken. Voedsel is ook een zeldzame queeste beloning, bijvoorbeeld in De Donkere Draak van Dralen queeste.

Taart

Als deel van de jaarlijkse Habitica verjaardag op het einde van elke Winter Wonderland speciaal evenement, heeft elke speler een volledige set van 10 stukken taart gekregen. Elk stuk taart was een ander soort en komt overeen met een ander soort huisdier. Alle voedsel vondsten tijdens deze perioude gaven spelers taart in plaats van de gebruikelijkse stukken voedsel.

Op Habitica benoemingsdag heeft elke speler een volledige set van 10 stukken taart gekregen.

Toon/Verberg de verjaardagstaart tabel. (SPOILER WAARSCHUWING!)

Uitbroeddranken Taart voorkeur
Base hatching potion
Normale Basistaart
Cake01
White hatching potion
Witte Roomtaart
Cake04
Desert hatching potion
Woestijnkleurige Zandtaart
Cake03
Red hatching potion
Rode Aardbeientaart
Cake02
Shade hatching potion
Schaduwactige Chocoladetaart
Cake05
Skeleton hatching potion
Skeletachtige Kale-beenderentaart
Cake07
Zombie hatching potion
Zombie Bedorven taart
Cake06
Cotton candy pink hatching potion
Suikerspinroze Snoep-roze taart
Cake08
Cotton candy blue hatching potion
Suikerspinblauwe Snoep-blauwe taart
Cake09
Golden hatching potion
Gouden Honingtaart
Cake10

Snoep

Als deel van het Najaarsvolksfeest kregen spelers snoep van voedsel vondsten, in plaats van de gebruikelijkse stukken voedsel. Elk snoepje was een ander type en kwam overeen met een ander soort huisdier.

Toon/Verberg de snoep tabel. (SPOILER WAARSCHUWING!)

Uitbroeddranken Snoep voorkeur
Base hatching potion
Normale Standaardsnoep
Basic Candy
White hatching potion
Witte Vanillesnoep
Vanilla Candy
Desert hatching potion
Woestijnkleurige Zandsnoep
Sand Candy
Red hatching potion
Rode Kaneelsnoep
Cinnamon Candy
Shade hatching potion
Schaduwactige Chocoladesnoep
Chocolate Candy
Skeleton hatching potion
Skeletachtige Kale-beenderensnoep
BareBones Candy
Zombie hatching potion
Zombie Bedorven snoep
Rotten Candy
Cotton candy pink hatching potion
Suikerspinroze Zuur roze snoep
SourPink Candy
Cotton candy blue hatching potion
Suikerspinblauwe Zuur blauwe snoep
SourBlue Candy
Golden hatching potion
Gouden Honingsnoep
Honey Candy