Wikia

Tips verschijnen wanneer de Habitica site aan het laden is. Gebruikers krijgen een laadscherm te zien, die willekeurig gekozen tips toont uit de onderstaande lijst.

Tips

Tip #1. Houd je taken overal in de gaten met de Habitica mobiele app.

Tip #2. Bereik niveau 100 om de Bol der Hergeboorte gratis vrij te spelen en een nieuw avontuur te beginnen.

Tip #3. Gebruik emoticons om snel onderscheid te maken tussen je taken.

Tip #4. Gebruik het # teken voor de naam van een taak om het heel groot te maken!

Tip #5. Het beste is het om versterkingen 's morgens uit te spreken, zodat ze zo lang mogelijk effectief zijn.

Tip #6. Herevalueer je taken van tijd tot tijd om te zorgen dat ze up-to-date zijn!

Tip #7. Sommige achtergronden verbinden zich perfect met elkaar als groepsleden dezelfde achtergrond gebruiken. Bv: Bergmeer, Pagodas en Rollende heuvels.

Tip #8. Stuur een persoonlijk bericht naar iemand door te klikken op het envelopje bij zijn of haar naam in de chat!

Tip #9. Bezoek het 'Guild Leaders & Challenge Creators'-gilde voor advies over het starten van een gilde.

Tip #10. Je kan edelstenen winnen door deel te nemen aan uitdagingen. Dagelijks worden er nieuwe toegevoegd!

Tip #11. Als je het leuk vindt om je avatar aan te kleden, neem dan een kijkje in het 'Costume Carnival'-gilde.

Tip #12. Word lid van het "Challenge... Accepted"-gilde voor regelmatig geplande willekeurige uitdagingen.

Tip #13. Het hebben van meer dan vier groepsleden verhoogt de verantwoordelijkheid!

Tip #14. Je kan titels of inspirerende uitspraken zonder (+/-) toevoegen aan je lijst van gewoontes .

Tip #15. Voeg checklijsten aan je to-do lijst toe om je beloningen te verhogen!

Tip #16. Bekijk de Data-knop voor waardevolle inzichten in jouw vooruitgang.

Tip #17. Het gebruik van labels kan een haast onmogelijke takenlijst toch handelbaar maken.

Tip #18. Gewoontes die positief of negatief zijn, "vervagen" en worden weer langzaam geel.

Tip #19. Verhoog je intelligentie-eigenschap om meer EP te krijgen wanneer je een taak volbrengt.

Tip #20. Verhoog je perceptie-eigenschap om meer vondsten en goud te krijgen.

Tip #21. Verhoog je kracht-eigenschap om meer schade toe te brengen aan eindbazen en meer voltreffers te krijgen.

Tip #22. Verhoog je lichaam-eigenschap om de schade van onvoltooide dagelijkse taken te minderen.

Tip #23. klik op het grafiek icoon van een van je taken om de grafiek te zien van je voortgang.

Tip #24. Habitica is open-source! Stel vragen in de "Aspiring Legends"-gilde als je wilt bijdragen

Tip #25. De vier seizoengebonden Grote Gala's beginnen dicht bij de zonnewendes en de nachteveningen.

Tip #26. Een pijltje links van iemand's niveau nummer betekent dat ze momenteel versterkt zijn.

Tip #27. Verwijs in je laatavond dagelijkse taken naar de vorige avond (zoals: "gisterenavond geflost") zodat je ze 's ochtends kan afvinken.

Tip #28. Stel een aangepast dagbegin in onder Instellingen > Site om te bepalen wanneer een nieuwe dag begint.

Tip #29. Voltooi al je dagelijkse taken om een 'perfecte dag versterking' te krijgen die je eigenschappen verhoogt!

Tip #30. Je kan mensen uitnodigen voor gilden, niet enkel voor groepen.

Tip #31. Bekijk de voorgemaakte lijsten in de "Library of Tasks and Challenges" gilde voor voorbeeldtaken.

Tip #32. Veel van Habitica's code, afbeeldingen en teksten zijn gemaakt door vrijwilligers! Iedereen kan helpen.

Tip #33. Neem een kijkje in de "Bulletin Board" gilde voor nieuws over gilden, uitdagingen en andere door spelers gemaakte evenementen - en kondig die van jou daar aan!